Mitt i livet ...

Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Pia - 3 augusti 2009 21:59

 Idag har det varit full fart hela dagen! Vi hade Kents ena moster som nattgäst och det var jätteroligt. Prat långt in på natten o allmänt mysigt o trevligt.

Vi hann med både frukost o lite fika igen innan hon blev upphämtad av lillasyster för vidare äventyr.

Så ringer då telefonen o nästa moster med barn o barnbarn undrar om de ska köpa med något till middag! Så kunde vi ju äta tillsammans. Snabbinspekterar frysen o säger att här finns kyckling så maten är inga problem!

Slänger ihop lite o in i ugnen med det. Ja så blir det middagsdags o familjen dyker upp. Lika roligt är det, o en liten trött, men hel-charmig liten 2-årig tjej ramlar in med. Maten var klar o det är så skönt med besök av människor som inte behöver krusas utan vi alla satte oss till bords o fick lite mat. Så på med kaffet o vi kunde rymma in i vardagsrummet där vi kunde få lite svalka från den varma kvälls-solen. Man ska ju vara glad åt det fina vädret, men det blir lite väl varmt inne när solen skiner rakt på vårt sovrum o kök om sommarkvällarna.

Rätt som det är ringer det ilsket på dörren o vi undrar vem sjutton det nu är som är på dörren!? Känner ingen direkt i stan så det blev lite undrande.. Då står nästa moster utanför dörren! Hon bor med i stan.. Hon hade tur så hon fick sig en kaffeskvätt o en kvarbliven muffin med. Bakade ju en sats igår o hade en massa bekymmer med elvisp mm innan de blev klara . Men de hade en strykande åtgång så de blir fler av den sorten.

Tiden går fort när man har trevligt så det blev dags att få kusinerna från datarummet. Trots lilla Ida's pappa,pappa,pappa så tog det en stund innan de fick honom med sig.  Ja , de där två är båda dataintresserade så de fastnar lätt.. Imorgon har de en lång resa hem till Oslo igen så jag hoppas de får lagom väder att köra i. Jobbigt för en liten 2-åring med en massa spring i benen att hålla sig lugn så länge. Speciellt om det blir varmt..

När de åkt ser jag att jag fått hälsningar på både msn o mobilen av min yngste, Jonathan. Han har egen semester nu eftersom pappa har åkt till sin fästmö på semester. Nu skulle han laga fiskpinnar men kör som sin far med taktiken att så varmt som möjligt så går det fort! Så det slutar med halvråa fiskpinnar som fastnade o blev nästan svarta.. Ja , detvar ju tur att det fanns köttbullar istället när nu morsan inte var kontaktbar! Fick en liten pratstund iallafall o jag hoppas att det går bättre nästa gång...

Nu sitter jag här o försöker gå ner i varv. Jag har efter jag vet inte vilken gång i ordningen börjat försöka gå ner i vikt.. Nu kör jag med LCHF metoden. Peppar , peppar så känns det som att äntligen har jag hittat något som kan funka. Jag har också fått Hjälp av min husläkare genom att han skrivit ut Reductil till mig. Det har hjälpt mig att minska ner portionerna o minskat mitt envetna sötsug.Nu klarar jag att stå emot socker o chips-suget på kvällarna. är det någon som har erfarenhet av el testat på något av det här så vore det roligt att få höra dina erfarenheter.. Både positiva o negativa.

Nu ska jag slå mig ner i tv-soffan för kvällen iallafall..

Ha det gott!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards