Mitt i livet ...

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2009

Börjar man bli gammal?

Av Pia - 7 augusti 2009 22:35


Nu har det gått ett par dagar sen sist..

Var ute och plockade blåbär med Kents besökande moster, mor o syster. Jag var alltid med mina föräldrar som barn och plockade svamp och lingon.Min mamma ville aldrig plocka blåbär till min stora sorg och som vuxen blev det tyvärr inte så ofta eftersom jag själv inte har körkort och min fd inte hade tålamod att strosa runt i skogen. Jag tycker om att gå  i skogen och bara lyssna på suset och fågelkvittret.

Jag har gått med värk i kroppen under många år och ahr även fel på sköldkörteln så jag har haft svårt att orka och röra mig, men tyckte att jag nu efter ny medicin osv kände mig ganska ok. Men se när man sen kommer ut så är det ju rena skroten med en!! Det var väldigt varmt och det har jag haft problem med länge så det gjorde väl sitt till, men jag blev helt slut!!*S* De andra plockade och plockade för fullt!! Till sist någon stund efter fikapausen gav jag upp! *S* jag satte mig på en sten och bara njöt av friden o ch tystanaden. men det var som balsam för själen! Så det var väl inte helt bortkastat, men att jag inte skulle orka mer!! Men man börjar väl bli gammal!*S* Det värsta var att Kents moster som var äldst plockade mest och in i det sista! så tyvärr kan jag nog inte skylla på åldern heller..*S* Men det var trevligt ändå! Och jag hittade faktiskt några bleka taggsvampar med på vägen.

Jag tog ett par kort där jag satt på stenen i godan ro. Är ingen superfotograf men fick lite tillfälle att testa min kamera. Såg ett par "Rumpnissar" mellan träden iallafall. Det första fotot tog jag från bordet där vi satt och fikade. Det var så vackert!

Idag har har jag varit en vända ner till stan och växlat pengar för Kent ska åka med sin moster , mor och morbror (som bor här i stan) med upp till Nord-Norge på semester. Sen har jag försökt hjälpa honom packa lite. De åker tidigt imorgon bitti med bil uppåt. Det blir en lång resa men jag hoppas allt ska gå bra för dem. Nu sitter jag bara här och knattrar lite eftersom det nog inte blir så mycket sova inatt.













 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 3 augusti 2011 13:12

Fortsätter min blogg på Blogger nu.. Adressen är : mimsan04.blogspot.com ...

Av Pia - 15 juli 2011 19:32

Hittade någon som drog i mina kablar i em..  Så här kan det gå när man är klå-  tassig!    ...

Av Pia - 15 juli 2011 19:02

Så har det gått en hel vecka sedan Tina o Jonathan var här. Det var såå roligt för den här gången stannade de lite längre så vi alla hann slappna av o känna att vi kunde umgås med.  Jonathan o jag satt uppe på kvällarna till sent o pratade. Första ...

Av Pia - 1 juli 2011 17:18


Tänk vad tiden går fort.. Igår blev vår lille skrutt 3 mån. Känns som det var 1 vecka sen jag hämtade hem honom. Men när jag häromkvällen skickade ett mms när vi satt i soffan på altanen o myste så ringde Sara tillbaka blixtsnabbt.. Men vad stor ...

Av Pia - 23 juni 2011 18:40


Så var det då dags för midsommar! fattar inte hur tiden kunnat rusa iväg så här.. Igår var vi iallafall med voffsingen till veterinären. Inga problem alls! Förutom att trots att han var så snäll o bjöd på godis så nosade Milou bara på dem..  Inte...

Skapa flashcards