Mitt i livet ...

Alla inlägg den 11 april 2010

Av Pia - 11 april 2010 12:20


  

Ja nu har det gått en sån där lång tid som det inte skulle göra..*S*

Hade ju bestämt mig för att skriva lite oftare.Men men..

Nu har det hunnit bli ett nytt år och det känns som våren är på väg igen.

Det var en lång jobbig höst. Jag fick röntga mitt ena knä och hand. Men jag fick äntligen ett ordentligt svar och vidare hjälp och förklaring på min konstiga värk. Jag har fått diagnosen Artros. Men mkt bra info genom 2 härliga sjukgymnaster på Artrosskolan o ortopeden så jag nu vet vad jag kan göra. Värken kommer o går men det kan jag leva med. Det bästa är att veta att det beter sig på detta sätt och att jag kan hjälpa mig själv.

Yrseln försvann med järntabletter så nu är jag ok igen.

Hösten drog vidar o det blev vinter. Fick besök av Tina och Jonathan vilket var jätteroligt! I samma veva för vi två erbjudanden på ny lägenhet!! Så Tina skjutsade oss till den ena  o den andra låg på botten i huset intill.

Ja naturligtvis ville vi ha den på samma gata.

Vi fick den o allt gick i  en hejdundrande fart!

Så halkade min stackars svärmor under en solig promenad o bröt sin handled.

Nu var inte hon bra o vi skulle flytta några mån senare.

Fick komma in den 25 jan! Den gamla skulle rotrenoveras så vi behövde inte "finstäda överallt". Skööönt!

Så tack vare Kents snälla , underbara svågrar och syskonbarn gick flytten i ett nafs!!

Men hann ju inte mer än komma in och på plats förrän det ramlade in lapp i brevlådan att nu skulle rotrenoveringen komma!

Jaha!! Vi fick evakueras till en 2:a liten bit bort på samma område i 5 veckor.

vad vi längtade hem!! *S* Men veckorna gick o i fredags var vi tillbaka igen så fort vi kunde! *S* Snälla svärmor körde våra saker både dit o hem igen.

Men även om vår nu var i stort sett klar innan så gjorde ju allt spring att det ändå blev skitigt överallt. Och eftersom vi fick en ny urtjusig ytterdörr som ju skulle vara bredare så blev det ett tjusigt dammlager överallt !! Så nu har jag dammat o torkat o satt upp gardiner igen sen i fredags. Har vard rummet kvar men det tar jag imorgon.. Får ju värk när det blir för mkt på en gång.

Men såååå skönt. När jag kröp ner i min egna säng kändes som jag la mig på dunbolster!! *S*

Idag skiner solen o jag skulle egentligen passa på att gå ut en stund..

Men knät värker så jag hoppar över det. Hoppas få tag på en kvast o spade så jag kan gör iordning min nya altan nu snart. har köpt blomfröer men lite rädd ändå att misslyckas.. Har liksom inga gröna fingrar.. Men men.. Roligt iallafall!!!

Ha det så gott!!! Njut av våren o solen!!

Skapa flashcards