Mitt i livet ...

Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Pia - 14 augusti 2010 12:11



Nu har vi komit ända in i mitten på augusti! Det känns helt overkligt.. Var tog sommaren som man skulle göra så mycket i vägen???   

Iallafall så fick vi tag i ordentliga utemöbler till altanen efter mkt funderande.

Men sen satte mitt vänstra knä att ta till alla  klutar för att plåga mig. Har haft en obeskrivlig värk både dag o natt så det blev inte mkt påtande med rabatterna som jag tänkte. Men  men.. Det finns en ny vår.

Så fick jag trevligt men kort besök av Tina förra helgen. Datasupport som vanligt men gick nog bra denna gång . Var inte så stresssigt utan jag hade all tid jag behövde. Och tur min sambo finns som kan rätta upp o tala om vad jag gjort fel!

För allt går ju inte som på räls bara för att man ska försöka på egen hand nu!  Såna dundertabbar , men det får jag väl bjuda på! Gör inte om dem iallafall det lovar jag! Bara idiotiska saker som jag borde veta om nu.. hi hi..

Ja sen skulle då dränera runt vårt hus så vi har just nu staplat uteböbler o golvplattor i halva vardagsrummet. Lolit lolit som Tina skulle sagt med ett litet skadeglatt leende,, Men nu är de äntligen klara o jag har inskaffat en vattenslang med rätt koplingar. Så i em ska jag ut o spola rent på golvet. Sen ska möblerna ut!! Är ju lite växlande väder men skönt o inget regn ännu iallafall.

Satt igår kväll o lekte med psp o grafik. Det kändes roligt för första gången på väldigt länge.Fick göra om eländet 3 ggr på grund av att jag glömde små skitsaker men blev nöjd till slut.

Jahg har hållit på att försöka lägga in Windows 7 i min stora dator. Den är helt klar för det. Testade tom 64 bitars o det gick bra till det fstanade på mitt gamla tvkort!   Det som hände var att jag gjorde minst 10 försök till ominstallationer o varje gång så fick jag plötsligt ett oidentifierat nätverk. Så jag satt med två nätverk på samma gång o datorn ville inte gå ut på nätet utan att stännga ner uppkopplingen o sen felsöka. Då gick det. Men det här upprepades vid varje s-la omstart!!   Till slut gick jag tillbaka till gamla sega Vista. Men jag kunde inte släppa iden så jag lånade en testdisk av Kent  till min lilla bärbara. Denskulle inte ens vara klar för  7an men godtog allt ,nästan utan problem. Till jag kom till mitt fontläsningsprogram.. Appcrasch Talade datorn ilsket om för mig!! Sen fick jag dubbelt nätverk igen när jag envisades.. Så det var bara att leta reda på ett annat nya re som funkade med 7an. Hittade som väl var ett o nu sitter jag vid den stora datorn med Windows 7!    Men tappade lusten för allt vad datorer heter innan dess! Nu funkar den o det går snabbt äntligen! Igår installerade jag mina plug ins för filtren i grafikprogrammet o hoppas att allt ska flyta på..

Hittade ju tom bloggen som tyvärr blir bortglömd mellan varven..

Men nu ska jag ut o möblera min altan! Hoppas inte vattenslangen löper amok bara!!   

Här är bilden jag gjorde igår..

          

                                                  
     


Ovido - Quiz & Flashcards