Mitt i livet ...

Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Pia - 17 augusti 2010 04:13

  

Så blev det måndag igen .

Hade en diskussion med min sambo i helgen om hans datarum. han trivs inte där sen vi flyttade in. Tyvärr är han en värre hamster än jag så det var ganska trångt därinne. Bla 2 stora högtalare som är som 2 halva garderober! Nu lyckades jag väl äntligen få honom att inse att det kanske ändå skulle vara bäst att lagra dem nån annanstans för han får inte plats med sina hjälpmedel mm. Han är ju blind.

Så eftersom jag inte är den mest tålmodiga person här i världen när jag fått ideer i huvet, så satte jag ju igång o flytta o dra!   Kanske inte så lyckat med tanke på min artros i leder osv.Blev helt slut!! Men det blir nog mkt bättre till slut.

Lyckades iallafall få igång 2 datorer igen. Så nu ska det väl då finplaceras osv.. Och högtalarna ska köras iväg för lagring av någon vänlig själ med stor bil.  


Börjar må sämre o sämre av min övervikt nu. Funderar stark på att söka om att få gå igenom en gastrisk bypass.. Har prövat allt! Men eftersom jag har fel på sköldkörteln med så blir det inte lättare. Knäna blir mer o mer plågsamma o det är ju inte bättre av alla extra kilon jag bär på.

Bara så orolig för att bli nekad o att de ska säga att det bara är att ändra kosten o motionera. Jag har ju försökt.. Går ner några kilo  o sen upp lika fort igen.. Eller totalstopp. Får nog ta mig i kragen o försöka få till en läkartid innan veckan är slut. Men blir bara sååå nervös..  

Ovido - Quiz & Flashcards