Mitt i livet ...

Alla inlägg under september 2010

Av Pia - 28 september 2010 18:16



Jag ska aldrig mer lova att försöka skriva mer regelbundet här.. Hi hi! Det funkar ju inte ändå!

Nu har ju nästan hela september gått. Fattar inte vart tiden tar vägen?

Det har hänt en hel del som har rört om i tillvaron sen sist.

Jag har fått ett tråkigt medd om att någon som står mig nära har fått en cancerdiagnos.. Inte mina barn, barnbarn el sambo , men ändå någon som står mig mkt nära.. Det är jobbigt för dem som är närmast och även personen själv..

Man önskar man kan göra något för att lindra o underlätta. Men försöker visa att jag bryr mig o finns här.. Det är bara att ta en dag o ett steg i taget.

Men detta har gjort att lusten att skriva inte finns riktigt här.


Sen har då min tredje o sista del i Skagras PS kurs har startat! Jag har ju lärt mig PS när jag pluggade, men har man psp installerat i datorn så används tyvärr det mest.   Så jag hinner ju glömma PS!

Men det är roligt att testa på det o fräscha upp kunskaperna.


Igår tog jag ett par sömntabletter för att hoppas få sova ut ordentligt..

Jisses vilken effekt de gav! Jag vaknade vid 9-tiden på morgonen o trevade ut i köket för att koka lite te o bre några mackor.. Allt gjorde jag utan glasögonen på näsan!

Jag är närsynt som den i vanliga fall , men idag för trött att leta upp dem.

Sen åt jag medans min sambo hade fruktansvärt roligt åt mitt avtrubbade tillstånd!   

Jag dök ner i sängen igen o sov som en stock tills Kent kom med posten o slängde över mig. Men inte ens då vaknade jag knappt.

Hade nog en del at ta igen..*S*


Nu känns det skönt iallafall. Så pass att jag ställde mig att baka pizza till kvällen!

Nu väntar jag bara på att de ska bli klara i ugnen..


En trevlig sak till som hände var att jag köpt en vår/höstjacka på Tradera.

Den kom i idag o visade sig vara ett toppenfynd!! Så fin att den såg ut att inte varit använd alls!! Blev såå glad! Min gamla har liksom sett sina bästa dar vid det här laget!*S*


Nu ringer äggklockan ilsket så det är bäst jag reser mig innan jag får en kolplatta till middag!   

Skapa flashcards