Mitt i livet ...

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

Besök

Av Pia - 12 oktober 2010 11:25


Det har blivit oktober.. träden har börjat skifta färg o falla ner på marken.

har varit en underbar start på månaden med klar himmel, sol o frisk luft.

Men så skulle jag ju få besök..  Och vad händer då?

Jo, naturligtvis kom regnet!

Det är ju så långt bort från mina 2 äldsta barnbarn så det blir inte ofta vi ses..

Såg dem senast för ca 1 år sedan o det var Olivias dop. Blev inte så mycket som man ville heller då tyvärr.

Men nu kom mamma Petra med Liam o Olivia från torsdag - måndag.

Det var sååå härligt!     Nu fick vi chansen att lära känna varann ordentligt så de kan veta vem mormor är i telefon åtminstonde.*S* Liam minns ju säkert mer nu också eftersom han är 4 år nu. Olivia blir 2 i november.

Mitt 3dje barnbarn är 1½ , men han är gaanska pratglad i telefon så där får man åtminstonde höra honom. *S* De andra 2 är inte så förtjusta i telefonen.. Har inte tid..*S*

Det var iallafall roligt o vi fick lite uppehåll så de kunde vara ute med. Hjälpte mormor att kratta löv på altanen iallafall.

Vi hade kulturkväll i centrum på området vi bor i på lördag kvällen.

Det fanns musiklek med Trolle o Trulle för de mindre barnen, ansiktsmålning mm.

Vi gick dit o barnen o petra klämde sig in till uppträdandet.

Sen stod de i kö för att måla ansiktet i en timme nästan.

Men Liam var så lycklig över sin "pider" så det var nog värt allt!  

Efter satt vi o fikade med korv o bröd som slank ner i rasande fart!

Det blev en lyckad kväll iallafall.*S*

Nu har de åkt hem igår o friden sänker sig igen.. Men ändå så tomt..

Här under kommer lite bilder på smågrodorna.. *S*


  

Första morgonen..


  

Petra när barnen somnat..

Facebook o godispåse..  


  

Olivia pekar på det rosa hjärtat hon fick på kinden..


  

Spiderman!

Torkade munnen med armen när han åt korven..*S*


  

Hemma igen, trötta men glada..


  

Höst


    

Gungar i lekparken utanför


  



 
 
Marketta

Marketta

15 oktober 2010 00:57

Vad roligt med besök, då har det varit liv i luckan ett tag :-).

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 3 augusti 2011 13:12

Fortsätter min blogg på Blogger nu.. Adressen är : mimsan04.blogspot.com ...

Av Pia - 15 juli 2011 19:32

Hittade någon som drog i mina kablar i em..  Så här kan det gå när man är klå-  tassig!    ...

Av Pia - 15 juli 2011 19:02

Så har det gått en hel vecka sedan Tina o Jonathan var här. Det var såå roligt för den här gången stannade de lite längre så vi alla hann slappna av o känna att vi kunde umgås med.  Jonathan o jag satt uppe på kvällarna till sent o pratade. Första ...

Av Pia - 1 juli 2011 17:18


Tänk vad tiden går fort.. Igår blev vår lille skrutt 3 mån. Känns som det var 1 vecka sen jag hämtade hem honom. Men när jag häromkvällen skickade ett mms när vi satt i soffan på altanen o myste så ringde Sara tillbaka blixtsnabbt.. Men vad stor ...

Av Pia - 23 juni 2011 18:40


Så var det då dags för midsommar! fattar inte hur tiden kunnat rusa iväg så här.. Igår var vi iallafall med voffsingen till veterinären. Inga problem alls! Förutom att trots att han var så snäll o bjöd på godis så nosade Milou bara på dem..  Inte...

Ovido - Quiz & Flashcards