Mitt i livet ...

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2010

Äntligen lite positivt...

Av Pia - 29 oktober 2010 15:52



Börjar äntligen känna mig som en människa igen!  

Hoppas bara nu detta fortsätter! var på mitt väntade läkarbesök och det var en omtumlande upplevelse.. En mycket bra  läkare som jag nu skrivit mig hos också.

Bara sååå skönt!

Tyvärr så var det väl inte bara enbart positiva skaer jag fick veta , men inget som inte går att ändra på.

för det första hade mitt blodtryck rusat i höjden ordentligt trots mina tabl. Så det är inte konstigt att  jag tyckt mig må så dåligt o inget orkat.

Nya tabletter utskrivna  o en massa blodprover tagna. Så till vikten som ju naturligtvis var helt åt skogen. Men jga ska prova kostomläggning  o Xenial i 30 dagar. Om det inte blir förväntat resultat så får jag min remiss till ev operation.

Har nu ätit i 2 veckor o räknar kolhydrater . Vikten har rasat ner 3 kg redan. Men det här brukar funka den första biten så vi får se om det fortsätter. Men jag känner mig ordentligt taggad nu iallafall!

Sen blev jag uppring eftersom jag inte varit helt fastande vid provtagningen. Han ville ta om eftersom det var ngt förhöjda blodsockervärden..

Det visade sig att jag har fått diabetes 2.. Nu var det inte så illa utan jag kan förhoppningsvis klara mig med tabletter o ändrad kost. Kosten har jag ju redan påbörjat så jag hoppas det ordnar sig. Ska iallafall till sköterska i nästa vecka för mer info.

Men det bästa är att jag mår redan efter 2 dagar mkt bättre! Har enrgi o orkar göra saker o ting som jag inte gjorde förr. Livsgnistan är tillbaka igen! Och jag vaknar med tuppen o sover mkt bättre om nätterna!   


Så nu har jag börjat måla om möbler hemma. EN byrå bla. Två advendtsljusstakar o sen ska jag flytta ut vår kökssoffa till hallen o måla den med. Den tar sån plats i vår lilla matvrå i köket. Så jag hoppas detta blir bättre.

I tisdags var de äntligen och avslutade arbetena med avloppen i huset. Nu är det bara installationen av porttelefonerna som är kvar. Sen hoppas jag det är slut på springande o rotrenovering i vårt hus iallafall. Börjar ledsna på allt plockande fram o tillbaka nu..  


På fredag får jag trevligt besök igen.. Tina kommer o har tagit fredag ledigt så det kanske kan bli en liten trevlig vända på stan el nåt med. Så blir det nog dataöversyn av hennes sambos bärbara med.. Men det får Kent kolla igenom först. Jag får stå för ominstallationen.. Roligt att de litar på oss iallafall!*S*

Kent har ju tom äntligen fått till Tinas eländiga dator till slut verkar det som.

Den har hållit på under lång tid o Tina hade nog gärna felat kasta den på tippen. Men Kent sparar ju allt så det har bara bytts lite delar då o då.. Nu går den visst som sjutton! SKönt!

Just nu sitter jag o väntar på att borrmaskinen ska ladda sina batterier så jag kan sätta upp ett par gardinstänger i datarummen.

Har liksom halkat efter sen vi flyttade i i våras. Nu har vi bara ett par jalusier i fönstren. Men vill ha dit gardiner.

Nu ser det ut som den är klar så då fortsätter jag väl..

Ha nu en skön fredag kväll alla..   

 
 
Marketta

Marketta

30 oktober 2010 23:18

Men vad skönt att du har fått reda på vad som är fel så fixar det sig. Jag har sen sommaren gått ner 6 kg nu, men mer skall det bli. Var till mamma och hämtade motionscykeln, hon kan ju inte sitta på den. Jag har cyklat minst 40 min på den ca 4 ggr i veckan.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Pia

31 oktober 2010 09:29

Men vad roligt Marketta!! *S* Då är du på rätt väg!! Kämpa på!! *S*Jag har känt att bara detta med att äta mindre o oftare har satt fart på mig. jag kan ju gå en hel dag utan hunger .Sen frossar jag istället..Helt galet!*S*

Kraaamar!! Pia

 
Ingen bild

Mailis i Köping

23 december 2010 22:14

God Jul min vän!
Hoppas allt är bra.
Kram Mailis i Köping

 
Marketta

Marketta

25 december 2010 20:05

Ha en god fortsättning!

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 3 augusti 2011 13:12

Fortsätter min blogg på Blogger nu.. Adressen är : mimsan04.blogspot.com ...

Av Pia - 15 juli 2011 19:32

Hittade någon som drog i mina kablar i em..  Så här kan det gå när man är klå-  tassig!    ...

Av Pia - 15 juli 2011 19:02

Så har det gått en hel vecka sedan Tina o Jonathan var här. Det var såå roligt för den här gången stannade de lite längre så vi alla hann slappna av o känna att vi kunde umgås med.  Jonathan o jag satt uppe på kvällarna till sent o pratade. Första ...

Av Pia - 1 juli 2011 17:18


Tänk vad tiden går fort.. Igår blev vår lille skrutt 3 mån. Känns som det var 1 vecka sen jag hämtade hem honom. Men när jag häromkvällen skickade ett mms när vi satt i soffan på altanen o myste så ringde Sara tillbaka blixtsnabbt.. Men vad stor ...

Av Pia - 23 juni 2011 18:40


Så var det då dags för midsommar! fattar inte hur tiden kunnat rusa iväg så här.. Igår var vi iallafall med voffsingen till veterinären. Inga problem alls! Förutom att trots att han var så snäll o bjöd på godis så nosade Milou bara på dem..  Inte...

Skapa flashcards