Mitt i livet ...

Direktlänk till inlägg 12 april 2011

Klåparen igång igen..

Av Pia - 12 april 2011 08:30

Nu har jag varit in igen och gjort om lite..

Kan ju inte ha det likadant för länge. Men som vanligt så glömmer jag ju hur allt funkar så det tog mig 2 dagar innan det blev rätsida på det.  

det var en underbar solig vårdag igår, men tyvärr såg jag vad vintern gjort med alla fönster.. Så det är väl bara att försöka ta itu med dem.

Väntar på att de ska byta lås i dörrarna här i området. Det ska bli portkod så portarna kommer vara låsta dygnet runt.

Om det nu kommer funka så är det nog bra. Men finns någon idiot i huset som ställer till det så porten inte går i lås om nätterna. Begriper inte varför de ska sabotera allt!  

Så det blir spännande att se hur det blir.Sen har jag varit o hälsat på mitt yngsta barnbarn o hans mamma för ca 2veckor sen. Han är bara så härlig!!

                       

Benjamin har ju fyllt 2..        /        Jonathan som lekfarbror..


Min son bor intill så fick träffa honom med. Det är alltid lika roligt!

Som vanligt blev det spelande med brädspel 2 sena kvällar där syskonen klådde mig ordentligt! Gissa om Sara var lycklig! Speciellt när hon lyckades blåsa mig totalt!!  


 


 Sara har tagit hand om en omplaceringshund på ca 14 mån med. Bamse.. Han är en rottisblandning. Men väldigt go!! Väckte mig en morgon genom att kravla upp med först huvet  o buffa in sig. Sen kravlade han över mig totalt i sängen! Det var liksom ingen chihuahua!!   

  Benjamin och Bamse..


Passade på att göra en synundersökning med så jag fick ett glasögonrecept. Nu ska jag testa ett ställe på nätet framöver.

Få se hur det funkar. Blir mkt billigare iallafall.

Slutligen kan jag ju tala om att tacken för besöket blev en rejäl förkylning med feber o hosta. Benjamin gav den så frikostigt med sig!

Så på tåget hem var det inte kaffet det var fel på.. Jag hade helt enket fått ont i halsen!  

Men jag tar det .. Det var det värt att få träffa honom!

Nu har Kent fått samma elände så han hostar som sjutton. Hoppas han med blir bra snart igen.

Nu skiner solen in här så det är väl bäst att sätta igång med något nyttigt!

  

Sara o Jonis skruvade ihop nyinköpta  badrumsmöbler


  

 
 
Marketta

Marketta

6 maj 2011 20:08

Oj, har jag inte varit in här på så länge, fast jag hinner inte så mycket med bloggvändor nu. Men jag måste bara säga, jädrans vad snyggt det här var.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 3 augusti 2011 13:12

Fortsätter min blogg på Blogger nu.. Adressen är : mimsan04.blogspot.com ...

Av Pia - 15 juli 2011 19:32

Hittade någon som drog i mina kablar i em..  Så här kan det gå när man är klå-  tassig!    ...

Av Pia - 15 juli 2011 19:02

Så har det gått en hel vecka sedan Tina o Jonathan var här. Det var såå roligt för den här gången stannade de lite längre så vi alla hann slappna av o känna att vi kunde umgås med.  Jonathan o jag satt uppe på kvällarna till sent o pratade. Första ...

Av Pia - 1 juli 2011 17:18


Tänk vad tiden går fort.. Igår blev vår lille skrutt 3 mån. Känns som det var 1 vecka sen jag hämtade hem honom. Men när jag häromkvällen skickade ett mms när vi satt i soffan på altanen o myste så ringde Sara tillbaka blixtsnabbt.. Men vad stor ...

Av Pia - 23 juni 2011 18:40


Så var det då dags för midsommar! fattar inte hur tiden kunnat rusa iväg så här.. Igår var vi iallafall med voffsingen till veterinären. Inga problem alls! Förutom att trots att han var så snäll o bjöd på godis så nosade Milou bara på dem..  Inte...

Skapa flashcards