Mitt i livet ...

Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

Gått nästan en vecka nu..

Av Pia - 3 juni 2011 12:34

    




Nu har Milou varit hos oss en hel vecka snart.

Jag börjar nästan bli rädd att det ska inträffa en katastrof som ska uppväga all denna lycka..

Nej får försöka att inte tänka så.. Han är supergo! Känner att han är en liten tuffing!

Han har börjat släppa loss o testa ordentligt o ger sig absolut inte i första taget! Ha ha!! Tårna är fruktansvärt roliga just nu! O mattes få stackars blommor!

Han lyssnar direkt men 3 sek så är han på igen. Sen springer han som en duracellkanin fullt uppskruvad! Då får man bara sätta sig tills anfallet går över. Annars har antingen han själv blivit ihjältrampad el så har matte el husse slagit halvt ihjäl sig!  

Idag har det varit full rulle som vanligt under tiden som jag skulle olja in utemöblerna. Var lit eorolig men han höll sig undan så det gick jättebra.

Nu tar vi en paus. Jag sitter här o han sover sött under stolen..

Men det är skönt med nu för han har hiottat sin plats o säng nedanför min i sovrummet. D8it går han själv o lägger sig nu , bara han vet att matte sitter still..  

Har försökt fota o ta en liten videosnutt.. Men han kommer ju springande för att kolla vad jag gör! Då är det kört. SÅ för det mesta använder jag mobilen bara.

Nu ställer han sig i kylskåpet när man öppnar det! SOm en liten vessla. Man hinner inte blinka förrän han är där!

   

Aptiten är fortfarande inget fel på! På morgonen är han helt vild när han ser att maten kommer! Så jag hinner precis hälla upp en kopp kaffe åt mig själv innan han är klar. Sen går vi ut på altan där jag kan sitta en stund o vakna medan han gör sitt..  Det är en ganska skön stund som nog kan bli en vana.

Nu har det ju varit fint väder med de sista dagarna.Tyvärr så tycker han fortfarande att kl 5-6 är en bra tida tt gå upp o busa runt! Så det blir lite ömkligt pipande innan han inser att matte inte vill stanna uppe o busa efter kisspausen.

Men nu har vi fått upp kompostnätet runt hans säng så det är bara att sticka ner handen. Då lugnar han sig o somnar om igen.

Nu ska jag avsluta med ett litet videoklipp o sen ska jag ut o städa upp efter mig så vi kan grilla lite ikväll. Man får passa på att njuta så länge solen skiner!

Ha det gott mina vänner!!



 
 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 3 augusti 2011 13:12

Fortsätter min blogg på Blogger nu.. Adressen är : mimsan04.blogspot.com ...

Av Pia - 15 juli 2011 19:32

Hittade någon som drog i mina kablar i em..  Så här kan det gå när man är klå-  tassig!    ...

Av Pia - 15 juli 2011 19:02

Så har det gått en hel vecka sedan Tina o Jonathan var här. Det var såå roligt för den här gången stannade de lite längre så vi alla hann slappna av o känna att vi kunde umgås med.  Jonathan o jag satt uppe på kvällarna till sent o pratade. Första ...

Av Pia - 1 juli 2011 17:18


Tänk vad tiden går fort.. Igår blev vår lille skrutt 3 mån. Känns som det var 1 vecka sen jag hämtade hem honom. Men när jag häromkvällen skickade ett mms när vi satt i soffan på altanen o myste så ringde Sara tillbaka blixtsnabbt.. Men vad stor ...

Av Pia - 23 juni 2011 18:40


Så var det då dags för midsommar! fattar inte hur tiden kunnat rusa iväg så här.. Igår var vi iallafall med voffsingen till veterinären. Inga problem alls! Förutom att trots att han var så snäll o bjöd på godis så nosade Milou bara på dem..  Inte...

Ovido - Quiz & Flashcards