Mitt i livet ...

Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

Rastlös

Av Pia - 7 juni 2011 20:35

Idag är det vanlig tisdag igen.. Det känns skönt efter alla helgdagar nu. fattar inte varför men har kännt mig så fruktansvärt rastlös idag. Pratade el sms:ade med Petra som går in på slutfasen av sin förlossningstid. Nu kan det bli vilken dag som helst. Så lite orolig börjar jag allt känna mig nu. Allt är ju bra , men man kan inte släppa oron ändå.Det är ju MIN flicka det handlar om.. Sen att det är hennes tredje spelar inegn roll!  Ja sen har jag tjatat med Sara med i telefon så dagen rullade på.

Men det har ju varit så varmt.. Tänkte ta en liten kort koppelpromenad med Milou eftersom han var helt tossig, men det var så varm att det inte kädes helt bra. SÅ jag bestämde mig för att ge mig iväg o köpa den där påsen med hundmat som jag nu börjar känna snart behövs! Så jag traskar iväg till bussen osätter mig att vänta. Inga problem. Nu finns det då två affärer inpå varandra så hade inte den ena så finns det i den andra.. Naturligtvis var det ju stekande hett eftersom det bara är asfalt överallt!! Och i den första affären fanns det inte. bara gå till nästa! Såg med fsa den stora asfaltsytan som nästan glödda i solen! Men vad gör man!? 

Jag kommer fram genomsvett.. Går in o ser säcken el påsen.. Men jag skulle ju se mig omkring med. O ett ordentligt valphalsband behövde jag ju med. Plus ett litet tuggben.. Hittar en kall Loka o roffar åt mig eden enda påsen foder jag ser vara kvar..

Jag betalar glatt o bara vill ut för svalka nånstans!!

Tömmer nästan drickan o travar genomsvett till bussen. SOm naturligt vis då kommer om 50 min!! Det är en linje som går sällan men har övergång på 3 timmar så jag sparar ju en biljett. Men så tusan jag sitter här ensam i en timme. 

Innan jag reser mig så tittar jag i påsen o läser på säcken.. F.... Har jag inte iallafall lyckats få med mig fel sort!!! Men tillbaka i gasset det gick jag inte !! Så det var bara trava till hållplats nr 2 o ta ordinarie buss hem..

Gissa om jag var sur!? 

Ja ja, vovven var ju överlycklig för sitt tuggben så det var lite plåster på såren.. 

Så nu får min rara svärmor skjutsa mig för att byta påse imorgon.. Hoppas det nu blir rätt..

Glömde ju droppen på dagen.. Ha ha! Skulle grilla en liten köttbit till oss.. Vad händer? Jo, gasolen tog slut!! Så det blev färdigstekat i ugnen..

Men nu ska jag se om tv:n lockar med ngt..

Fick iallafall en liten bild på min ögonsten innan jag gick in.. *S*

Ha det gott!  


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 3 augusti 2011 13:12

Fortsätter min blogg på Blogger nu.. Adressen är : mimsan04.blogspot.com ...

Av Pia - 15 juli 2011 19:32

Hittade någon som drog i mina kablar i em..  Så här kan det gå när man är klå-  tassig!    ...

Av Pia - 15 juli 2011 19:02

Så har det gått en hel vecka sedan Tina o Jonathan var här. Det var såå roligt för den här gången stannade de lite längre så vi alla hann slappna av o känna att vi kunde umgås med.  Jonathan o jag satt uppe på kvällarna till sent o pratade. Första ...

Av Pia - 1 juli 2011 17:18


Tänk vad tiden går fort.. Igår blev vår lille skrutt 3 mån. Känns som det var 1 vecka sen jag hämtade hem honom. Men när jag häromkvällen skickade ett mms när vi satt i soffan på altanen o myste så ringde Sara tillbaka blixtsnabbt.. Men vad stor ...

Av Pia - 23 juni 2011 18:40


Så var det då dags för midsommar! fattar inte hur tiden kunnat rusa iväg så här.. Igår var vi iallafall med voffsingen till veterinären. Inga problem alls! Förutom att trots att han var så snäll o bjöd på godis så nosade Milou bara på dem..  Inte...

Ovido - Quiz & Flashcards