Mitt i livet ...

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Pia - 12 juni 2011 07:32

Äntligen så kom regnet!! SKa väl inte klaga på värmen, men nu blev det lite föör bra.

Det mullrade ju lite i går em o jag min idiot trodde att nuuu kommer det.. Men icke..

Så vaknade jag vid kl 5 imorse av att jag var genomsvet så jag fick bara smyga upp.

Milou sov vidare bredvid tack o lov. La mig i soffan o slötittade lite på tv.

Sen började det småmullra.. O det blev bara mer. Till sist öppnade sig himlen!   Men vad härligt det var! Mullrndet tilltog o regnet forsade ner.

Milou vaknade mellan ett par skurar o jag släppte ut honom. Jisses vilken chock han fick! Var ju vått överallt!!Men jag bar ut honom på gräset o efter en liten snurr runda så kissade han. Sen in igen o torka av en liten blötis..

Men han somnade igen medans matte lyssnade på regnet o åskan.

När jag sen äntligen somnar om så vill han upp igen! Mat o leka! Jag tyckte att han fick roa sig själv en stund till så jag öppnade gallret så han kunde röra sig som han ville. Plötsligt så hörs ett braaak!! Utifrån . O en hund som fa

Men då skulle ju modiga lilla lejonet ut o morra på skärvorna! O sen skälla för säkerhets skull! Klockan 7 på söndag morgon! Jisses vad poppis man blir bland grannarna!!   

Bar ut locka in valpen som v

ar i sitt esse! Men frukost då matte? Men se jag tyckte att inte före halv 8 iallafall! Jag fick en halvtimme sen var det bara  att ge upp! Han blev väl pigg av allt kallt vatten..


Så nu har han fått frukost o jag räddat skärvorna o blomman efter smällen.

När han skulle ut igen efter maten så såg jag en blixt lysa upp! Sen mullrade det ordentligt men ändå lite längre ifrån. Men se då tyckte nog Milou att det var lite läbbigt! Men han stannade kvar ändå fast jag fick 2 små kalla våta tassar på mina bara ben.. huuuuu....   

Ja nu slocknar han nog snart eftersom han lyckats få upp matte..

Men jag får väl koka mig lite kaffe så jag får frukost.. Sen ska han få följa med på en liten promenad.. Han är ju duktig i kopplet nu så vi ska försöka få in en liten tur till änden på gården iallafall.

Skönt med svalkan efter den kvava värmen i ett par dar.


ha det gott alla!!

           

Ovido - Quiz & Flashcards