Mitt i livet ...

Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

Lugn dag idag...

Av Pia - 16 juni 2011 13:38

Idag är det torsdag o en ganska lugn o lagom dag..

Igår städade jag och sedan fick jag hjälp av den lille busen att sanda ner sovrumsgolvet igen..   Det var bara  det att han inte alls kunde förstå hur matte kunde bli sur när han nu bara hade sååå roligt med att gräva ett hål ute på gräsmattan. Att det sen följde med lite skräp in igen var väl en bagatell..?!!

Att matte just då blev sur som ättika var ju bara ännu roligare!! 

Jag kan ju säga att när jag ser den där blicken lysa o han ställer sig med rumpan i vädret så kan jag knappt hålla mig för skratt!! Så ilskan går fort över!!

Han är bara för härlig samtidigt!


På kvällarna får jag lov att lägga ett godissök på vardagsrumsgolvet om han inte ska äta upp fötter  o tår på både mig o Kent!  Då far han fram som en skållad råtta igen.  

Nu har jag pratat med Tina i gen om hennes semester o besök.. Undrar om hon fortf är valpsugen efter några dagar här.. 


Annars så händer det inget speciellt.. Känns dock som att vi börjar få lite rutinero vardag igen nu när det börjar lugna ner sig  lite. Man får väl njuta så länge det varar.

Tänker naturligtvis på Petra som går o väntar på sin tredje lilla bebis nu.

Det kan ju komma vilken dag som helst. Men allt verkar ju vara bra iallafall. Men man oroar sig ändå. Det kan inte hjälpas. 

På onsdag i nästa vecka så ska vi iallafall till veterinären för första gången så han får sin 12-veckors spruta.

Fick tips av Pellispricken om en veterinär här i stan så det blir säkert bra.

Under tiden jag skrev här så lyckades han gnaga på min antennkabel som leder förbi tröskeln till mitt datarum! Han ser sin chans den lille busen!!


Är väl bäst att se till att göra lite nytta o sen en liten promenad till. Försöker få igång det nu . Men han vill fortfarande inte kissa i koppel el när vi är utanför altanen hemma.. Men det kommer väl. Bara att ha tålamod.

Inga pölar inne på natten så länge dörrarna till sovrummet är stängda. Då säger han till så snällt!

Ha det gott alla!!



    Milou väntar på kvällsmålet från husse..



    Husse och Milou har en liten sällskaps stund...

 
 
Marketta

Marketta

17 juni 2011 21:45

Ja, det är lika bra du vänjer dig. Tänk dig hur det är hos oss, 4 st fast modell större ;) .

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 3 augusti 2011 13:12

Fortsätter min blogg på Blogger nu.. Adressen är : mimsan04.blogspot.com ...

Av Pia - 15 juli 2011 19:32

Hittade någon som drog i mina kablar i em..  Så här kan det gå när man är klå-  tassig!    ...

Av Pia - 15 juli 2011 19:02

Så har det gått en hel vecka sedan Tina o Jonathan var här. Det var såå roligt för den här gången stannade de lite längre så vi alla hann slappna av o känna att vi kunde umgås med.  Jonathan o jag satt uppe på kvällarna till sent o pratade. Första ...

Av Pia - 1 juli 2011 17:18


Tänk vad tiden går fort.. Igår blev vår lille skrutt 3 mån. Känns som det var 1 vecka sen jag hämtade hem honom. Men när jag häromkvällen skickade ett mms när vi satt i soffan på altanen o myste så ringde Sara tillbaka blixtsnabbt.. Men vad stor ...

Av Pia - 23 juni 2011 18:40


Så var det då dags för midsommar! fattar inte hur tiden kunnat rusa iväg så här.. Igår var vi iallafall med voffsingen till veterinären. Inga problem alls! Förutom att trots att han var så snäll o bjöd på godis så nosade Milou bara på dem..  Inte...

Ovido - Quiz & Flashcards