Mitt i livet ...

Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Pia - 23 juni 2011 18:40

Så var det då dags för midsommar! fattar inte hur tiden kunnat rusa iväg så här..

Igår var vi iallafall med voffsingen till veterinären. Inga problem alls! Förutom att trots att han var så snäll o bjöd på godis så nosade Milou bara på dem.. 

Inte brydde han sig om dem.. Men vad tusan skulle han pilla i nacken för?! Och hålla fast mig mer än 3 sek?! Aldreig i livet!! Pip o aj!!   


Ja så var det klart men lille herrn tyckte det var lite väl besvärligt! Här kollas det bara på hans villkor!

Men jag kan lova att vovven var trött sen.. jisses. Buss fram o tillbaka även om det bara var 5 min resa.. Han var helt slut när vi klev av hemma. La sig o rullade på gräset. Vägrade gå en m till!!

Men hem kom vi. 

Jag kan ju försäkra om att han tog igen allt senare den kvällen så att ordningen var återställd!  


Idag har regnet öst ner.. Naturligtvis när man ska ut på matrundan o div annat inför helgen. Min snälla svärmor kör som vanligt.

Jisses vad folk det var i affären! Jag fick hem det jag skulle iallafall och under resan får jag beskedet från min näst yngsta att nu är det nog dags för bebisen att komma.. 

Hon väntar sitt tredje barn och varit lite orolig den sista tiden.

Naturligtvis börjar det på allvar då!

Men jag kom hem med mina varor o en hysterisk valp hoppar o skuttar som en kängguru för att hälsa o dessutom kolla vad som ev kan finnas i matkassarna! 

Då menar jag inte bara nosa ner klite försynt utan att göra allt för att komma i kassarna själv!

Jag hade nu äntligen fått tag på några märgben så det fick han ett o blev totalt uppslukad! Puhhh! Lugn o ro ett tag iallafall..

När jag fått undan ett ringde jag fröken gravid för att kolla läget. Jo, det var ganska regelbundet men så plötsligt så blev det besvärligt.

Jag kan lova att jag kollat att den blivande fadern fanns i närheten först! han var uatnför fönstret så det var lugnt! Men vi fick avsluta. Nyss fick jag ett sms att det nog var ganska långt framskridet.. Så nu är det bara att vänta på besked. Just i denna stund känns det nästan som något är el på väg att bli avklarat.. 

ush för denna väntan!

Så har jag förberett en tårta till imorgon.. Hoppas den blir ätbar..

Vi är bjudna till kents lillasyster med familj allihop. Men med en hyperenergisk 12veckorsvalp så känns det lugnare att stanna hemma den här gången. han är inte rumsren heller så det är bättre att ta det lugnt här hemma.

Men man kan ju hoppas att vädret åtminstone blir bättre än idag!  

Just nu är det misstänkt tyst utifrån.. Undrar om det stora farliga lejonet bestämt sig för att gräva en ny grop så matte blir så där fruktansvärt lycklig?? 

Häromkvällen hade han dragit ner en tjock filt från in säng o släpat ut på altanen. Han hade bäddat åt sig precis utanför dörren..

Där låg han i mitten alldeles ihopkurad och tittad epå mig.. Men då var han väldigt söt.. 

Nej nu väntar väl disken på mig så det är bäst jag kollar lille voffsen med.

Till sist önskar jag er alla en härlig midsommar!!

Kramar!

   



Ovido - Quiz & Flashcards