Mitt i livet ...

Alla inlägg den 1 juli 2011

Av Pia - 1 juli 2011 17:18

Tänk vad tiden går fort..

Igår blev vår lille skrutt 3 mån. Känns som det var 1 vecka sen jag hämtade hem honom.

Men när jag häromkvällen skickade ett mms när vi satt i soffan på altanen o myste så ringde Sara tillbaka blixtsnabbt.. Men vad stor han blivit!!  

Ja då var det nog inte bara husse o matte som tyckte han växt lite på ett par veckor..

   

Han växer o nu börjar tänderna titta fram så det tuggas på allt som går o inte.. Hans nya alias är Pirayan  ! just när man sitter o njuter av frukosten i lugn o ro, så där lite lagom avtrubbad såå kommer han o sätter alla sina små vassingar i tårna!! AAAAJJJJJ!!!   Vilket besvaras med ett lyclkigt Vff o sen en blixtsnabb rusning till säkert avstånd!  Tyvärr är den blicken så oemotståndlig så det går inte att hålla masken..   Ja han är ett litet charmtroll vår lilla Piraya..


Hoppas nu på att få besök på onsdag av både Tina o Jonathan. det var en rolig överraskning att även Jonis ville komma. Honom varken ser el hör man så mkt av så det ska bli roligt. Sen är ju tina fenomenal på att sikta in semester mitt i Big Power Meet! tror hon lyckats 3 ggr på de år vi bott här nu. *S* Men vi ska ju bara ta det lugnt så det gäller väl bara att klara av det viktigaste de första dagarna. För sen är det ju hopplöst med trafiken runt stan o här ute hos oss med. Men många fina bilar är det ju.  

Idag på morgonen så kom det förbi några karlar som skulle inspektera grävjobbet runt husgrunderna de gjorde förra sommaren.

Ni ska ju inte tro att Milou missade det! Ohh en massa folk som kanske vill hälsa? Jo hör o häpna ! En böjde sig över grinden o pratade med vovven! Jisses vad lycklig han blev! Men vilken sorg när de gick! Jisses vad han kollade o pep..  

Det var tom så illa att han försökte sig på att ev komma ut under grinden..

     



Men de var borta! Suck..

Han är för rolig nu för går det förbi en katt så spottar han upp sig somm sjutton o morrar!! Ha ha!Men husse har avslöjat honom.. Han är bara kaxig när matte är nära. Annars morrar el skäller han till o sen springer han in! Sitter jag i data rummet kommer han infarande o skäller ut mig! matte matte!! Kom o hjälp!! 

Men han träffade en snäll kisse en dag när vi var ute på promenad. katten gick efter matte o hon försäkrade att han var mkt snäll o hundvan. De kom till 1 m från varann men då var han enbart nyfiken.. Härligt att se. Hade ju katt ihop med den förra sheltien vi hade o han var så snäll mot katter med.

Är ju oftast att de har lite olika språk bara.

Just nu har han nog somnat efter att ha levt rullan så matte blev genomsvett.

Så det är väl till att passa på o avsluta detta.

Vi har börjat lite med sitt o ligg.. Han är väldigt lyhörd o nyfiken! Syns att han tycker det är roligt! Tänkte jag skulle lära mig lite om att använda klicker..

Så jag införskaffade mig en sådan. Gick mkt bra! Men men.. En dag städade jag i förra veckan.. Hmmm.. Borta!! Fullständigt spårlöst försvunnen!! O jag vet att köper jag en ny så kommer den säkert tillbaka!! Ville ju testa lite bara så jag vill bara ha en just nu.. Inte nog med det..

Reserverade en bok om klickerträning av Anders Hallgren som jag gillar.. Jo fick ett mail från bibbla torsd före midsommar att den skulle finnas där nu. Men vad händer då Kent o svärmor ska dit? Boken finns inte att uppbringa!!  

Har väntat på den i 3 veckor!! Jag tror jag blir totalt galen!! Så det blir väl den gamla inlärningsvägen.. *S*

Skulle vilja gå en valpkurs eg bara för att friska upp minnet lite o sen för Milou att få träffa andra hundar.

Men känns lite jobbigt med eftersom jag har så ont i mina knän att jag inte kan gå ner på huk el knä som man eg borde. Så vi kör lite hemma här så länge..

Kankse man stöter på någon under nån promenad. Nu är han ju ännu så liten att det bara blir små rundor. Och det passar mig bra. Då hinner han växa o jag få upp kondisen!  

Avslutar med ett par filmklipp jag fick i em.. Han är helt hopplös just nu att få en hel bild av.. *S*

Ha det gott i helgen alla!



 
   

    


Ovido - Quiz & Flashcards