Mitt i livet ...

Alla inlägg den 15 juli 2011

Av Pia - 15 juli 2011 19:32

Hittade någon som drog i mina kablar i em.. 

Så här kan det gå när man är klå-  tassig!   

Av Pia - 15 juli 2011 19:02

Så har det gått en hel vecka sedan Tina o Jonathan var här. Det var såå roligt för den här gången stannade de lite längre så vi alla hann slappna av o känna att vi kunde umgås med. 

Jonathan o jag satt uppe på kvällarna till sent o pratade. Första kvällen spelade vi ett parti Alfapet. Vi brukar plocka fram spel när vi ses , men den här gången så skulle vi ha ngt mindre avancerat. 

Tina kröp ner framför soffan o trivdes med det. Så alla hade det bra. Vi tände ljus o det var faktiskt riktigt skönt ute. Mne när de åkte hem så kom regnet o det var inte lika skönt på kvällarna.

Vi gjorde en utflykt till Hallstahammar för det påstods finnas ett ställe med så god mjukglass. Tyvärr blev det en stor besvikelse. Det var nog visst "äkta" råvaror men den smakade bara isigt o kändes absolut inte som krämig mjukglass! Kanske det berodde på att det var så varmt inne på cafeet.. jag vet inte.. Men aldrig mer dit i alla fall!Nej, Jag får nog åka till Lekeryd för att få riktigt god mjukglass!

Men det är lite långt tyvärr.. 

Det var däremot väldigt vackert i omgivningen så jag skulle kunna tänka mig att ta med egen fikakorg o åka en tur en fin dag däremot.

Just nu har jag stoppat tunna revben i ugnen o sitter väntar på dem.

Jag o Milou har varit ute o utforskat Råbyskogen här. Helt otroligt att jag inte gått dit tidigare.. Har ju saknat den ifrån Huskvarna o Öxnehaga där jag bodde förr. Men här var fina promenadvägar runt om o stigar att gå på.

Milou stortrivdes med att få klättra på stockar o stenar. Så fick han smaka hallon som han misstänkamt spottade ut o tittade på först. Sen åt han upp det o senare hittade vi blåbär som försvann i en ruskig fart!

Tänkte på mina barns pappa som alltid sa till dem när de var små o ville plocka vid vägkanten: Plocka inte där ! Du vet inte hur många hundar kissat på dem!!   men tror inte Milou har såna betänkligheter!

Så mötte vi en kvinna med 4 hunadr i 4 flexikoppel!! Jisses vilken knippa! 3 små o en lite större! Vi backade av stigen så hon kunde släpa dem förbi! Stackars Milou tyckte de såg trevliga ut tills de satte igång med ett fasligt skällande!Då tyckte han det var urläskigt o snurrade ca 30 m frmåt runt mina fötter. Men det fanns ju andra trevligare vovvar med. De skällde åtminstonde inte ut en! 

Ja , det komer bli fler skogspromenader. Matte får bara ta o träna upp flåset! ha ha! Men vi får nog upp den med tillsammans med att han växer!  

För en stund satt jag här i lugn o ro vid facebook när det kommer in en mkt otälig valp som tyckte att nu får du sätta fart! Tittade på klockan! Ojsan! matdags!! Det missar han inte!Men nu är han utfodrad o belåten så det är bara husse o matte som får vänta lite till. Men det blir lagom med några bilder här nere o sen till ugnen!

Ha en skön helg alla!

                

Ovido - Quiz & Flashcards